Regulamin sklepu

Poniższy regulamin zawiera zasady dokonywania zakupów, warunki płatności i dostawy zamówionych towarów, warunki reklamacji, zasady dokonywania zwrotów, ochronę danych osobowych. Regulamin sporządzono w oparciu o następujące akty prawne:

- Ustawę o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2002 r. Nr 101 poz. 926 ze zm.),
- Ustawę o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. 2007 r. Nr 50 poz. 331 ze zm.),
- Ustawę o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. z 24.06.2014 r. poz. 827),
- Kodeks cywilny (Dz.U. 1964 r. Nr 16 poz.93 ze zm.),
- Ustawę z dn. 23.09.2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich (Dz.U. z dn. 9.11.2016 r., poz. 1823).
- rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych.
- Ustawę z dn. 4.11.2022 r. o zmianie ustawy o prawach konsumenta, ustawy – Kodeks cywilny oraz ustawy – Prawo prywatne międzynarodowe (Dz.U. 2022 poz. 2337).

Ostatnia zmiana regulaminu nastąpiła dnia 1 stycznia 2023 r. Nowy regulamin obowiązujący od 1 stycznia 2023 r. dotyczy umów zawartych począwszy od tej daty. Do umów zawartych przed wejściem w życie nowego regulaminu zastosowanie ma poprzednia wersja regulaminu, która dostępna jest tutaj.

§1
DANE PRZEDSIĘBIORCY

1) Sklep internetowy Extreme PC zajmuje się wysyłkową sprzedażą podzespołów komputerowych za pomocą strony WWW sklepu znajdującej się pod adresem internetowym http://www.extreme-pc.pl/.

2) Adres sklepu:
ul. Brzeska 5-15 lok. U3, 50-430 Wrocław
tel. (71) 373-42-40
e-mail: info@extreme-pc.pl

3) Siedziba firmy:
Extreme PC, Marek Budny, Radosław Janicki, s.c.
ul. Brzeska 5-15 lok.U3, 50-430 Wrocław
NIP: 897-170-95-09, REGON: 020177786

4) Spółkę Extreme PC s.c. prowadzą wspólnie:

a) Marek Budny - działalność gospodarcza nr 176586 wpisana do ewidencji działalności gospodarczych przez Prezydenta miasta Wrocławia
b) Radosław Janicki - działalność gospodarcza nr 176587 wpisana do ewidencji działalności gospodarczych przez Prezydenta miasta Wrocławia

5) Najszybciej porozmawiasz z nami przez telefon:

GSM.: 600 295 712, 600 946 765,
TEL.: (71) 373 42 40
od godz. 11:00 do 19:00

Można także napisać maila: info@extreme-pc.pl.

§2
JAK KUPOWAĆ

1. Po wybraniu interesującego Cię towaru kliknij na ikonę „Do koszyka” w celu dodania przedmiotu do listy zakupów. Możesz kontynuować zakupy (przycisk "Kontynuuj zakupy") lub je zakończyć składając zamówienie.

2. W celu zakończenia procesu składania zamówienia naciśnij przycisk "Przejdź do koszyka".

3. Wybierz odpowiadającą ci formę płatności i dostawy zamówionych towarów, naciśnij przycisk "Przejdź dalej".

4. Wypełnij formularz danych do dostawy (pola zaznaczone gwiazdką są obowiązkowe). Jeśli chcesz otrzymać fakturę VAT wypełnij również formularz danych do faktury. Zaznacz pola "Zapoznałem się z regulaminem sklepu" i "Wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych". Są one konieczne do finalizacji zamówienia. Naciśnij przycisk "Dalej".

5. Zweryfikuj zamówienie, adres dostawy i dane do faktury. Jeśli wszystko się zgadza naciśnij przycisk "Zamawiam i płacę". W tym momencie zostaje zawarta przez Kupującego umowa sprzedaży ze sklepem.

6. Na podany adres e-mail podany podczas składania zamówienia będziemy wysyłać informacje o bieżącym statusie realizacji zamówienia.

7. Na zakupiony towar wystawiamy faktury VAT (na życzenie kupującego) i paragony fiskalne.

8. Ceny w sklepie są aktualizowane codziennie, wyświetlane kwoty zawierają podatek VAT i wszystkie inne obowiązujące podatki i cła. Cena podana obok każdego produktu jest wiążąca.

9. Momentem zawarcia umowy sprzedąży jest potwierdzenie przez sprzedawcę otrzymania zamówienia. Potwierdzenie następuje w drodze przesłania konsumentowi/klientowi wiadomości email, w której sprzedawca potwierdza przyjęcie zamówienia do realizacji.

10. Zamówienie zostanie anulowane przez sklep po 7 dniach kalendarzowych od jego złożenia w następujących przypadkach:

a) Kupujący nie potwierdzi zamówienia kilkając na link potwierdzający wysłany w mailu,
b) Kupujący nie odbierze towaru osobiście, jeśli jako sposób dostawy wybrał odbiór osobisty towaru w sklepie.

11. Do korzystania z e-sklepu Extreme PC potrzebny jest komputer, telefon lub tablet z zainstalowaną przeglądarką stron WWW podłączony do Internetu.

§3
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

1. Administratorem danych osobowych jest Extreme PC, Marek Budny, Radosław Janicki, spółka cywilna z siedzibą przy ul. Brzeskiej 5-15 lok. U3, 50-430 Wrocław, tel. 71-373-42-40, mail info@extreme-pc.pl.

2. Sklep Extreme-PC, Marek Budny, Radosław Janicki, s.c. przykłada szczególną troskę do ochrony danych osobowych klientów i chroni je zgodnie z wymogami ustawowymi. Extreme PC zabezpiecza dane przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, jak również przed ich przetwarzaniem z naruszeniem obowiązujących przepisów prawa. Dane osobowe będą wykorzystane jedynie w celu realizacji zamówienia. Jeżeli wyrazisz zgodę na podany adres e-mail możemy wysyłać informacje o nowościach i promocjach w naszym sklepie (newsletter Extreme PC).

3. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych, zwanym dalej RODO.

4. Dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji zamówienia złożonego na stronie sklepu internetowego www.extreme-pc.pl i wysyłki przesyłki z zamówionym przedmiotem.

5. W celu realizacji umowy w przypadku wysyłki towaru za pomocą spedytora dane osobowe będą przekazane podmiotowi realizującemu tą usługę (Poczta Polska, Inpost, RUCH, firma kurierska DPD).

6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 6 lat – jest to związane z zachowaniem procedur dotyczących braku zgodności towaru z umową oraz prowadzenia dokumentacji finansowej.

7. Podanie danych osobowych jest niezbędne do zawarcia umowy, w przypadku niepodania danych niemożliwe jest zawarcie umowy.

8. Osoba podająca dane osobowe ma prawo do:
- żądania od Administrator Danych Osobowych dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia (bycia zapomnianym) lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych (art. 15, 16, 17, 18 RODO),
- wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania (art. 21 RODO),
- przenoszenia danych (art. 20 RODO),
- wniesienia skargi do organu nadzorczego (art. 77 RODO),
- cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie (art. 7 pkt. 3 RODO).
W celu realizacji powyższych praw prosimy zainteresowane osoby o kierowanie żądań i pytań na e-mail: info@extreme-pc.pl.

9. Dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.


§4
SPOSOBY PŁATNOŚCI ZA TOWAR

1. Wszystkie podane przez nas ceny są cenami brutto z uwzględnionym już podatkiem VAT. Są to ceny końcowe i ostateczne. Do łącznej wartości zamówienia będą doliczone jeszcze koszty przesyłki.

2. Oferujemy następujące możliwości płatności:

a) przy odbiorze przesyłki u listonosza, kuriera lub w paczkomacie (opcja za pobraniem)
b) przedpłata na nasz rachunek bankowy (opcja przedpłata na konto)
c) przy odbiorze osobistym towaru w sklepie płatność gotówką lub kartą płatniczą
d) zapłata przelewem elektronicznym lub kartą płatniczą (Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electronic,  Maestro). Podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest PayPro SA (www.przelewy24.pl).

§5
SPOSOBY DOSTAWY ZAKUPIONEGO TOWARU

1. Sprzedawca zobowiązuje się dostarczyć Kupującemu rzeczy bez wad.

2. Przesyłki dostarczamy za pośrednictwem Poczty Polskiej, firmy kurierskiej DPD, InPostu (usługa paczkomaty) lub RUCH-u (paczka w RUCH-u). Przy zamówieniach o wartości powyżej 500 zł lub przesyłkach o wadze pow. 5 kg (np. obudowy ATX lub inne ciężkie przedmioty) sugerujemy wybranie przesyłki kurierską ze względu na niższy koszt dostawy.

3. Termin realizacji zamówienia: zakupione towary wysyłamy w terminie od 2 do 5 dni roboczych od daty złożenia zamówienia lub zaksięgowania przedpłaty na naszym koncie. W przypadku produktów na specjalne zamówienie lub przy których w ofercie zaznaczono inaczej ("Towar na zamówienie" w opisie przedmiotu), czas dostawy może być dłuższy – do 14 dni.

4. Przy odbiorze przesyłki od spedytora prosimy dokładnie sprawdzić stan paczki, nienaruszalność taśm klejących. Ewentualne uszkodzenia opakowania zewnętrznego czy taśm zabezpieczających prosimy zgłosić kurierowi/listonoszowi spisując odpowiedni protokół szkody oraz niezwłocznie poinformować nas o tym fakcie. W przypadku zauważenia zniszczeń opakowania prosimy o sprawdzenie zawartości paczki w obecności kuriera/listonosza/na poczcie oraz o sporządzenie protokołu z odnotowaniem stanu ilościowego i jakościowego przesyłki.

5. Szczegółowy cennik dostawy podajemy w dziale „Koszty dostawy”

6. W przypadku towarów sprzedawanych w sklepie co do każdego z nich przysługują Kupującemu uprawnienia przewidziane w Kodeksie cywilnym, a Kupującemu będącemu Konsumentem w rozumieniu art. 22(1) k.c. oraz Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta również uprawienia przewidziane w Ustawie z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 r., poz. 827). Ponadto na niektóre produkty ich producenci udzielają gwarancji.

7. W dniu wysłania towaru informujemy o tym kupującego. W przypadku braku przesyłki w ciągu kolejnych 1-5 dni uprzejmie prosimy o poinformowanie nas o tym fakcie, abyśmy mogli zażądać wyjaśnień na poczcie/u kuriera i w razie potrzeby złożyć reklamację. Niezwłocznie prosimy także o informacje o wszelkich niezgodnościach towaru z ofertą, niekompletności itp.

§6
PRAWO DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY SPRZEDAŻY W CIĄGU 14 DNI

1) Kupujący będący konsumentem w rozumieniu art. 22(1) k.c. oraz Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta  ma prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.

Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym weszli Państwo w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie rzeczy.

Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas (Extreme PC s.c., ul. Brzeska 5-15 lok.U3, 50-430 Wrocław, tel. 71-373-42-40, mail: info@extreme-pc.pl) o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną).

Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy dostępnego pod odnośnikami DOC, PDF, jednak nie jest to obowiązkowe.

Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

2) W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy.

Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem.

W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez Klienta kartą płatniczą Sprzedający dokonana zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Zamawiającego.

Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

a) Proszę odesłać lub przekazać nam rzecz na adres:
Extreme PC s.c.
ul. Brzeska 5-15 lok.U3, 50-430 Wrocław
niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany, jeżeli odeślą Państwo rzecz przed upływem terminu 14 dni.

b) Będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy. Odpowiadają Państwo tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

c) Zgodnie z art. 22(1) k.c. za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

d) za Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta uważa się osobę fizyczną zawierającą umowę sprzedaży bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści umowy sprzedaży wynika, że nie posiada ona dla tego Przedsiębiorcy zawodowego charakteru, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

3. Zgodnie z art. 38 Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014r. prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi oraz Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta w wypadkach:

a) o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;

b) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;

c) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta, służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;

d) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;

e) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

f) w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;

g) w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;

h) w której Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;

i) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

j) o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;

k) zawartej w drodze aukcji publicznej;

l) o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;

m) o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.

§7
PROCEDURA REKLAMACYJNA

1. Towary sprzedawane na aukcjach są nowe i nieużywane, co do każdego z nich przysługują Kupującemu uprawnienia przewidziane w Kodeksie cywilnym i ustawie o prawach konsumenta. Ponadto na niektóre produkty ich producenci udzielają gwarancji.

Gdy zakupiony towar nie działa, albo działa wadliwie, proszę skontaktować się z nami. Jeśli zakupiony przedmiot jest objęty gwarancją producenta Kupujący ma prawo wybrać i realizować swoje uprawnienia w ramach udzielonej przez producenta gwarancji – w takim przypadku proszę postępować zgodnie z informacjami i warunkami podanymi w karcie gwarancyjnej.

2. Wysyłając do nas reklamowany towar prosimy o dokładne opisanie na czym polega usterka lub wadliwe działanie i dołączenie opisu usterki do wysyłanej paczki – usprawni to znacznie procedurę reklamacyjną.

Reklamacje można zgłaszać w następujący sposób:

a) za pomocą formularza znajdującego się na stronie www.extreme-pc.pl/reklamacja.html
b) mailowo na adres reklamacje@extreme-pc.pl
c) pisemnie na adres Extreme PC s.c., ul. Brzeska 5-15 lok.U3, 50-430 Wrocław
d) osobiście w sklepie pod adresem Extreme PC s.c., Brzeska 5-15 lok.U3, 50-430 Wrocław

Do zgłoszenia reklamacyjnego należy dołączyć dowód, z którego wynika, że towar został zakupiony w Extreme PC s.c.

3. Sprzedający nie wyraża zgody na udział w postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich (art. 32 ust. 1 pkt 2 Ustawy z dn. 23.09.2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich, Dz. U. 2016 r., poz. 1823).

4. Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich) informujemy Konsumentów o możliwości rozwiązywania sporów drogą elektroniczną za pomocą platformy ODR (online dispute resolution), dostępnej pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/.



§8
OPINIE O PRODUKTACH


1. Extreme PC s.c. oświadcza, że publikowane na stronie www sklepu opinie o towarach są zweryfikowane pod kątem tego, czy pochodzą od osób, które dokonały zakupu ocenianego towaru. Opinię o towarze może wystawić tylko zarejestrowany użytkownik sklepu internetowego. Extreme PC s.c. przed publikacją opinii może sprawdzić, czy opinia dotyczy faktycznie zakupionego towaru przez danego użytkownika.

2. Extreme PC s.c. nie jest w stanie zweryfikować, która konkretnie osoba fizyczna wystawiła opinię i czy używała zakupionego towaru.

§9
POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1. Niniejszy regulamin jest częścią treści zawieranej przez sklep Extreme PC, Marek Budny Radosław Janicki, s.c. oraz zamawiającego klienta umowy sprzedaży. Treść regulaminu jest dla stron obowiązująca zgodnie z brzmieniem z chwili zawarcia umowy sprzedaży.



Szybki kontakt:

Wrocław:
ul. Brzeska 5-15 lok. U3
czynne: 11:00-19:00 pn-pt

Zadzwoń: 71-373-42-40
GSM: 600 295 712
GSM: 600 946 765
Napisz: info@extreme-pc.pl
NEWSLETTER

Zapisz się do newslettera i nie przegap żadnej promocji.

O firmie
  • Firma Extreme PC s.c. istnieje od 2005 roku. Zajmujemy się sprzedażą detaliczną podzespołów komputerowych. W ofercie mamy ponad 20 000 markowych produktów o bardzo dobrej jakości pochodzących od czołowych producentów. Towar zawsze jest fabrycznie nowy i pochodzi z polskich hurtowni podzespołów komputerowych. Świadczymy także usługi serwisowe dla użytkowników domowych i małych firm. W razie pytań lub wątpliwości doradzimy i pomożemy podjąć decyzję o zakupie. Mamy bardzo duże doświadczenie. Komputery to nasze hobby od ponad 15 lat.
  • EXTREME PC jest Partnerem Programu Rabatowego Galeria Rabatów i tylko dla Klientów Banku Pekao S.A. dokonujących płatności dowolna kartą płatniczą Banku lub przelewem z Pekao24 udziela 3% rabatu. Rabat jest udzielany za pomocą użycia kodu rabatowego podczas składania zamówienia w sklepie internetowym. Kod: PEKAO_EXTR260312. Więcej informacji na stronie www.rabatypekao.pl.